LuftLycka

Alla inlägg under oktober 2012

Av Olivia - 11 oktober 2012 18:41

Dressyrtävling på gång!


Mvs C

Anmälda:

¤ Wild Wonder- Neiwada

¤ Firefox- LuftLycka


Det är bara en klass tyvvär :( Men vi fokucerar på den! :D


Anmäl er! För det blir fina priser!



Av Olivia - 10 oktober 2012 20:22

Ska göra en mvs tävling både ABC men undrar om någon skulle vara med då?:-) föresten fick gick det ok på tävlingen. Firefox skötte sig Och Pix busig!

Av Olivia - 10 oktober 2012 07:38

Nu tänkte jag berätta hur man rider en av mina hästar.

Firefox

Man måste i början vara väldigt bestämd mot henne då hon testar en förfärligt mycket! Hon kan bocka och sparka bakut när man smäller tilled spöt för att hon helt enkelt inte vill röra sig. Ibland kan hon tom resa sig!

Men när allt det där är bakom en så är hon en dröm! I skogen är hon pigg och glad men inte het och sparkar bara bakut om det kommer en gren på henne. Om hon ska stanna och titta så kan hon bara kasta en blick dit och om det är något riktigt farligt kan hon tvärstanna men då är det riktigt läskigt.

På banan vill hon gå i form och kan annars göra olika metoder som att kasta med huvudet, gård nosen i vädret eller sänka sig och börja tugga dra en aningen i bettet.

Att hoppa tycker hon är lite läskigt! Ute kan det gå fort om man drivet så hon får upp farten. Och på bana vill hon helst bara hoppa Caprill!

Av Olivia - 9 oktober 2012 19:31

Idag var det lugnt! Ute baaara! Först så red jag Cristall 50 min i skogen. Vi tog några fasta hinder och hon var JÄTTEpigg! Så hon kastade sig åt sidorna om hon inte fick galoppera och taktade. Men hågra hinder tog vi och tog slut på hennes energi!!! Alltså jag är sååå stolt över henne. Hon är byggd helt rätt för hoppning men har väldigt lätt att lära och går i fin form på dressyren. Idag fick jag hela tiden ha hög form på henne. Jag kunde inte ens skritta henne men långa tyglar. Så hon fick också gå en halvtimma i skritten. 


Lilla söta Cristall och min kompis häst!!<33


Sen så tog jag en promenix med Firefox och Pix samtidigt. Lät dem också gå i skritten en kvat medan jag fixade deras grejor! Nu så står dem knoppade och FIrefox med en fläta i svansen så att den blir ockig. Pix vill jag inte locka ;) Hon har fn svans som den är! Blir ni errterade över att jag skrivver såååååå hela tiden? Skriv det då!!






Av Olivia - 8 oktober 2012 20:41

Idag fick jag ha western i en halvtimma. Enligt min tränare är det viktigt att inte rida för länge om man inte har gjort det förut. Så jag började med att redan ha framridningen. Men efter ett varv så tog han bort både sadel och träns och sa att man kom närmare hästen då. I början travade hon iväg runt och då bad tränaren mig att fatta galopp. Han bet om hennes stressproblem. Så efter ett tag så kunde jag tynga ner och hon saktade av. Jag gjorde några övergångar mellan skritt trav och galopp!:-)
Här får ni en bild på snyggigen med lånad sadel från en vän!

Av Olivia - 8 oktober 2012 19:52

Gjorde första skänkelvikningen i trav idag på Cristall. Det gick riktigt BRA! Sen så skenade hon med mig och sprang upp på en sten och hoppade ner. Haha det var faktist kul tykte vi båda så vi gjorde det flera gånger. Hon är en riktig Päääärla! Och trippade inte ett dugg vid sadeln men tittade nyfiket på den och nöp mig lite på bus<33


 ProduktbildProduktbildProduktbildImage01ProduktbildSnygg outfit eller ful? Rolig eller tråkig? Vad vill ni att jag ska ha nästa gång?


Av Olivia - 8 oktober 2012 19:35

Hade ett dressyrpass med Pixie! Gjorde några skritt övningar en time och lät henne göra halter. Ökaade och minskade skritten. Gjorde några öppningar och slutningar! Bara för att få henne att lyssna. Bakdels och framdelsvändningar kom också! Hon kändes fin men lite hård i munnen i början av passet men sen kändes hon lydig och inte het men pigg. Avslutade passet med en avslappnande galopp så länge hon ville när man fick driva saktade jag av. 

ProduktbildProduktbild

Av Olivia - 7 oktober 2012 17:21

Idag så red jag först Firefox blit lite olika övningar bland annat att springa igenom en lövhög.


Sen så red jag ett hoppass på Pixie för Stina en tränare. Det blev hoppning en sista gång innan tävlingan. Som vanligt var hon supertaggad! Sen travade jag övet den lilla kombinationen på fyrtio cm. Först försökte hon att galoppera och sen så travade hon segt över dem. Vi hoppade sen kompinationen i galopp och tillslut gjorde vi banan! Banan var först kombinationerna, sen en snäv sväng och en 60 cm sen en sjuttio kombinationen en på en meter och tillslut ett snett hinder.

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards