LuftLycka

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Olivia - 21 oktober 2012 20:48

Idag red jag inte utan promenadgick med Pix. Cristall och Firefox ska få vila ett tag! Cristall får sin unghästvila och Firefox sommarbetet som hon aldrig fick. Så de går med shettisarna!

Av Olivia - 21 oktober 2012 20:48

Idag red jag inte utan promenadgick med Pix. Cristall och Firefox ska få vila ett tag! Cristall får sin unghästvila och Firefox sommarbetet som hon aldrig fick. Så de går med shettisarna!

X

Av Olivia - 21 oktober 2012 20:21

Hon gick överallt som en klocka! Hoppningen gick hon enkelt men lite segt. På hoppningen fick vi inte till känslan vilket bara gjorde att det SÅG fult ut. Men det gick bra och snabbt.
I dressyren hade vi inte heller bandet men allt gick bra och vi fick många procet och vann! Älskar henne verkligen!

Tycker ni att jag ska köpa henne? Varför?

Kram O

Av Olivia - 21 oktober 2012 09:32

Tack alla som anmälde sig till tävlingen. Dock var det ganska få med på MVS C: 2 vilket igentligen inte gör något eftersom det gick så bra för alla! Det var som att titta på en dröm när man fick se underbara Wonder trava in med ett stort luftigt steg. På henne satt ju Neiwada själv! Det gjorde att strålande framförande trots att som Neiwada skrev, Wonder var lite stoig i början.

 

Nästa tävling ska jag redan börja göra en mall på. Alltså att jag skriver tider och sånt jag kan fylla i när jag vill ha en! Om jag gör en till vad skulle ni vilje ha för tävling då?

Men iallafall. En  annan cool sak var att se starka Aragado. Han kan man ju förvänta se framför an vagn men istället gjorde han en strålande uppvisning på dressyren och hoppade en meter också!:O 


Ja iallfall så började jag ju att rida hop Firefox. Idag var hon helt ok. Men det räckte ju inte tyvvär :( Men jag travade runt i ridhuset och gjorde små saker för att jobba upp formen. Sen tillslut var det ju dags att gå in! Hon stannade upp och tittade förvånat sig omkring på det annars ganska folktomma läktaren. Sen brydde hon sig ju inte mer. Hon snubblade i en halt och det gjorde nog ganska mycket. Steget var inte det bästa men jag tykte ändå att hon skötte sig även det låga betyget.  Vad tyckte ni om vårat framförande?

Sen var det bara att skritta av lite snabbt och ganske trava av lite också innan det var dags att tävla Cristall och Pixie i hoppning.

 

Firefox outfitTyglarSadelgjord

Dressyr
DressyrsadelDressyrträns
Tyglar
 
Sen så hoppade jag och dressyrred Cristall. På hoppningen var hon pigg och framåt man stegrade även eftersom att det var så mycket folk. Men när hon såg terränghindrerna så försvann allt och hon flög över dem På framhoppningen gick det även bra. Men vi kom tyvvär inte felfritt eftersom hon tyckte att det var för mycket folk. Vi vägrade. Men vi kom tvåa i dressyren. Han gillade att hon fick det där OS-steget ibland. Helst hade jag ju önskat att det var hela tiden men man kan inte få allt. Här kommer outfiten.
DressyrProduktbildImage01ProduktbildProduktbildProduktbild
 

Hoppning

ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildlProduktbild


Pixie får att aldennens eget inlögg sen!

Av Olivia - 21 oktober 2012 09:32

Tack alla som anmälde sig till tävlingen. Dock var det ganska få med på MVS C: 2 vilket igentligen inte gör något eftersom det gick så bra för alla! Det var som att titta på en dröm när man fick se underbara Wonder trava in med ett stort luftigt steg. På henne satt ju Neiwada själv! Det gjorde att strålande framförande trots att som Neiwada skrev, Wonder var lite stoig i början.

 

Nästa tävling ska jag redan börja göra en mall på. Alltså att jag skriver tider och sånt jag kan fylla i när jag vill ha en! Om jag gör en till vad skulle ni vilje ha för tävling då?

Men iallafall. En  annan cool sak var att se starka Aragado. Han kan man ju förvänta se framför an vagn men istället gjorde han en strålande uppvisning på dressyren och hoppade en meter också!:O 


Ja iallfall så började jag ju att rida hop Firefox. Idag var hon helt ok. Men det räckte ju inte tyvvär :( Men jag travade runt i ridhuset och gjorde små saker för att jobba upp formen. Sen tillslut var det ju dags att gå in! Hon stannade upp och tittade förvånat sig omkring på det annars ganska folktomma läktaren. Sen brydde hon sig ju inte mer. Hon snubblade i en halt och det gjorde nog ganska mycket. Steget var inte det bästa men jag tykte ändå att hon skötte sig även det låga betyget.  Vad tyckte ni om vårat framförande?

Sen var det bara att skritta av lite snabbt och ganske trava av lite också innan det var dags att tävla Cristall och Pixie i hoppning.

 

Firefox outfitTyglarSadelgjord

Dressyr
DressyrsadelDressyrträns
Tyglar
 
Sen så hoppade jag och dressyrred Cristall. På hoppningen var hon pigg och framåt man stegrade även eftersom att det var så mycket folk. Men när hon såg terränghindrerna så försvann allt och hon flög över dem På framhoppningen gick det även bra. Men vi kom tyvvär inte felfritt eftersom hon tyckte att det var för mycket folk. Vi vägrade. Men vi kom tvåa i dressyren. Han gillade att hon fick det där OS-steget ibland. Helst hade jag ju önskat att det var hela tiden men man kan inte få allt. Här kommer outfiten.
DressyrProduktbildImage01ProduktbildProduktbildProduktbild
 

Hoppning

ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildlProduktbild


Pixie får att aldennens eget inlögg sen!

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards