LuftLycka

Alla inlägg under september 2012

Av Olivia - 30 september 2012 19:56

Nu visar jag mina fodersaker här på LuftLycka! (Bara O,s) 



Pixi  2x4 st höpåse2x4 foderlådaFodertunna med havre i sig fodertunna med pellets iFodertunna med betfor i Fodertunna med kfaftfoder i sig

Av Olivia - 30 september 2012 19:37

Orka skriva mer om ridpassen jag tar lite snabbt. Igår fick de andra två hästarna som min ridlärare red i två timmar var. Idagså red jag Cristall två timmar ute och lite dressyr med några skutt,. Pix en timme hoppträning och för fösta gången galopperade jag ute och hoppadeterränghinder med henne uten lärare. Firefox fick ett tvåtimmarspass av min ridlärare.

 

Jaja nu ska jag lägga upp lite mer i sadellkammaren.  Jag vill ha meeer helg:´(

Av Olivia - 29 september 2012 19:36

Hello! Idag red en ridlärare som red mina hästar idag!  Hon hette Clara! Hon är fyrtiosju år och och väldigt duktig! Så hon fick hoppa upp på mina hästar och testa dem!

 

Hon började med Cristall! Skrittade henne i en kvart och kortade sen upp tyglarna. Hon gjode som jag gör och gjorde halt några gånger från båda hållen i tio min. Hon tränade sen på vägar i en kvart och gjorde några halter plus volter! I båda varven i en väldigt hög form! Sen började hon trava fem minuter i båda varven. Skrittade i fem minuter på lång tygel och började sen trava på en runt och ställde innåt! Sen ställde hon utåt. Det gjorde hon i båda varven. Ca tjugo min. Sen skrittade hon in på A volten och fattade galopp. När det gick BRA där lät hon henne skritta och byta varv och fattade galopp igen. Först slängde hon med huvudet och bockade några gånger! Sen gick det helt OK och tillslut bra!! Hon testade också att fatta galopp på spåret. Eftersom att Cristall ibland slängtravade in i båda varven så övade det på fattningar! All galopp tog 20 min. sen travade hon av i tio minuter i båda varven och tillslut så fick jag sitta upp och hon puttade på Cristall medan jag gjode hjälper för skänkelvikning. Två gånger åt vänster och två åt höger! Den sista gången så nuddade hon bara! Det tig tjugo minuter! Två timmar och fem minuter var alltså passet, Jag vet att det var lite tjatigt med alla dressa fem, tio,femton och tjugo minuter! Men jag ville hålla reda på det!

 


Jag skriver om de andra imorgon!

 

 

 

Av Olivia - 29 september 2012 18:39

En ridlärare som är A-tränare! Och har tävlat SM och EM några några gånger i dressyr var här! Det är ju bra för hästarna att få någon annan på ryggen ju!

Så hon började med Cristall! Red runt och gjorde volter. Cristall ville först inte och gick med nosen rätt upp!

Av Olivia - 29 september 2012 15:31

Jag O och C delar på bloggen! Vi är syskon och jag O är äldst! Vi har en katt! C driver en ridskola med mest shettisar! C,s alla hästar finns inte på bloggen och än så länge är inte bloggen klar för mig o nr det gäller hästar och utrustning! Men jag tar lite kort om mina hästar eftersom att det bara är jag som bloggar här!

Jag har tre hästar! Eller ja kanske två och två halvor! Först har jag Pix som jag hyr av R på Soreca.blogg.se! Sen har jag Riwer som jag hyr ut! De två är alltså halvorna? Jag har ett arabsiskt fullblod vid namn Cristall och en sm ponny som är islandshäst också! Hon heter Firefox!

Av Olivia - 29 september 2012 13:13

Verkar som att Pix känner sig hemma! Idafög gjorde hon precis som hos Soreca! Brakade rakt igenom staketet! Men mina hästar var inte riktigt lika snälla som Lillan var där utan dem följde i galopp efter henne! Jag fick lite smått panik och sprang mot henne. Som tur var hade hon fromme på sig men hon slängde sig å sidan några gånger innan hon tvärstannade, rakt på min fot? resten av flocken blev lite förvirrade. Cristall fortsatte att galoppera lite planlöst och gjorde några bakutapark! Firefox stannar och betar samtidigt som Jojo följer efter Cristall och galopperar ett varv i longeringsvolten i haackckigg galopp haha! Jag leder in Pix i en box och föser in resten i hagen med två grimskaft som hindrar hästarna från att smita. Sen spikar jag på grinden i en timme och den är så gott som ny! Då är de bara dags att visitera Pix grundligt! Gjorde det lite snabbt innan jag började också! Bjuder på bild idag!

Av Olivia - 29 september 2012 08:40

Tycker ni att jag ska skaffa en ny Header nu när Pix har kommit och Riwer åker! Har faktiskt hittat en intresserad av honom! Men jag väntar ändå lite till då hon är osäker på om hon vill!
Men vilken färg skulle det vara då tycker ni? Hur många bilder på hästarna skulle vi ha oj vad för bilder skulle det vara?

Av Olivia - 29 september 2012 08:29

Ett litet snabbt tidsinställt inlägg som jah hade skrivit kom inte upp?? Blev irriterad då jag var på fest och inte kunde åtgärda det! Jaja jag ska se om jag hittar det och förhoppningsvis kort det upp idag!

Ska kanske görs någon läsarfråga snart också!!

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards