LuftLycka

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Olivia - 18 oktober 2012 19:37

C som förut var med på bloggen. Men hon kommer att göra en musik och dansblogg som hon kanske lägger upp lite av här om ni vill??:D


Den kommer har tid till det:-))

Av Olivia - 18 oktober 2012 19:02

Först vill jag tacka snälla Neiwada och snälla Wainy för att dem länkade min tävling! Och dessutom vill jag tacka ALLA för att jag har fått besöksrekord med 13 pers!! Det är det bästa jag har haft på den här bloggen!<33


Wainy.blogg.se


Neiwada.blogg.se


Idag började jag mitt på dagen att Rida Firefox i skogen. Vi töltade och galopperade extremt mycket och lite passgång och pyttelite skritt fick vi.Ibland blev det något töltgalopp. Vi utforskade där vi inte hade arit förr och gick igenom TÄTA granar. Det var bra träning för oss båda. Hon fick också gå 2 timmar i skritten idag för att förvandla fettet hon får genom att gå ute dygnet runt till en muskelmassa! 


Sen så red jag Pix. Mycket börja spår i ca 45 minuter. ppvärmningen gick åt att klappa en kelgosig katt och avskrittningen åt att klappa en annan;-) Men iallafall så jobade vi med traven på serpentinbågar på lånsidorna och en volt i närmsta kanten på kortsidorna. Idag testade jag hackamoret. Hon var otroligt sårstyrd och jag fick knappt henne i en normal form på hela ppasset. 

Sen så skulle vi galoppera på stora mittvolten. Flera gånger saktade on av till slängtrav eller rusade. Jag skrittade några steg och travade sen några gånger innan jag galopperade några gånger. Tillslut gick det bra och då så testade jag åt andra hållet. Det blev lite slängtrav men sen så lyckades jag fatta en ordentlig galopp! Tyckte att man kunde nöja sig när det gick som bäst! 


Cristall fick faktist vila idag. När jag ledde in hästarna så såg hon så trött och och tittade inte alls piggt och taktade. Hon fick bara met och lite mys i boxen!


Men Firefox fick sig en ORDENTLIG rengörning och klippning (igen) Hon har sett så raggig ut på sistonde så nu blev det äntligen ändring på det!!<3 Hon sjåpade sig nte alls när jag gnuggade i allt. Hovskägget var inte läskigt. Det ända var när jag smetade på hovolja på hovarna!<3333333


Kram O

Av Olivia - 18 oktober 2012 14:50

Göra So-läxa
Göra spanska-läxa
Rida Cristall
Rida Pix
Göra att ordentligt inlägg
Fixa tävlingen
Fixa cd


Klart!

Av Olivia - 18 oktober 2012 07:55

Cristall
M: Promenad
Ti: Tävling Banhopning 50 cm Neiwada
O: Uteritt
To: Vila
F:
L: LC dressyr hos mig och 80 cm
S:


Pix
M: Uteritt med småhinder
Ti: Tävling LA hoppning Neiwada
O: Vila skrittmarskin
To: Dressyrpass på börjt spår skänkelvikning i galopp
F:
L: LB dressyr 1m hoppning
S:


Firefox
M: Promenad
Ti: Dressyr LA Neiwada
O: Vila
To: Uteritt i tölt och pass mest!
F:
L: Mvs C:2 hos mig dressyr
S:

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards