LuftLycka

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Olivia - 20 oktober 2012 20:15

Caspian-Q (LC) 34,69 procent
Cristall- LuftLycka (LC) 54,19 procent
Aladdin- LuftHappy (LB) 28,01 procent
Holmens Little Pixie -LuftLycka (LB) 6437 procent

 

Några av hästarna busade lite under programmet men annars så tyvker jag att det gick himla bra!

Av Olivia - 20 oktober 2012 19:40

Antal fel


Picasso-Q (50 cm) Felfri
Flisan-Wainy (50 cm) Felfri
Daisy- LuftHappy (60 cm) Ej felfri

Power Flusch-Pao (70 cm) Ej felfri
Cristall- LuftLycka (80 cm) Ej felfri
Caspian.Q (85 cm) Fefri
Alladin- LuftHappy (1m) Felfri
Twiny- LuftHappy (1m) Felfri
Holmens little Pixie- LuftLycka (1m) Felfri

 

Omhoppning

1.Picasso-Q (50 cm)

2. Holmens little Pixie- LuftLycka (1m)

3.Flisan-Wainy (50 cm)

4. Caspian.Q (85 cm)

5. Twiny- LuftHappy (1m)  
6. Alladin- LuftHappy (1m) 


 

Vet ni det bästa sättet man lottar fram hoppningen om hur många fel man har? Eller har någon gjort det? SNäla kommentera då!

Av Olivia - 20 oktober 2012 17:03

1. Wild Wonder- Neiwada 75,80 procent

 

Till dig! Produktbild

Till hästen en bricka som kommer imorgon.ProduktbildProduktbild

2. Aragado-LuftHappy 72,04 procent

TIll dig!ProduktbildProduktbild

Till häst en bricka som kommer imorgonProduktbildProduktbild

3. Pine Hollows Pepper Pao 65,01 procent till ryttarenProduktbild



Till hästen: En bricka som kommer sen! Produktbild

 

4. Firefox- LuftLycka 57,39

Till ryttaren 

Till hästen En bricka som visas sen 

 

 

 

Stort GRATTIS allihopa!! Jag kom sist men är ändå nöjd över att alla fick så bra procent!!

 

Tack lufthööks som sponsrade dennatävling:D

 

Av Olivia - 20 oktober 2012 14:55

Börjar halv fem

Caspian-Q (LC)
Cristall- LuftLycka (LC)
Aladdin- LuftHappy (LB)
Holmens LittlePixie -LuftLycka (LB)

Av Olivia - 20 oktober 2012 13:21

Börjar kvart i fyra



Picasso-Q (50 cm)
Flisan-Wainy (50 cm)
Daisy- LuftHappy (60 cm)
Power Flusch-Pao (70 cm)
Cristall- LuftLycka (80 cm)
Caspian.Q (85 cm)
Alladin- LuftHappy (1m)
Twiny- LuftHappy (1m)
Holmens little Pixie- LuftLycka (1m)

Av Olivia - 20 oktober 2012 11:37

Klockan tre börjar det

?Pine Hollows Pepper-Pao
?Aragado- LuftHappy
?Firefox-LuftLycka
?Wild Wonder-Neiwada

Ni får låna småhagar och box om ni kommer tidigare:-)

Av Olivia - 20 oktober 2012 10:07

Tjena alla Neiwada läsare! ;) Hoppas ni har det gött i kylan! Ja jag bloggar på stallpearlsunlight tillsammans med Pao (http://stallpearlsunlight.blogg.se) kika gärna in där! ;) Ja jag har mina 2 underbara hästar jag älskar av hela min själ! De är Caspian och Pixso. Med caspian tränar jag mycket hoppning då det är det han älskar, vi var ju med i Neiwada mästerskapen och kom 6:a på 110cm, stolt ägare här då! ;) Ja sen har vi min söta Pixso som kommer från Pantana . Henne rider jag mest markarbete med eftersom hon slänger fram sina hovar i dressyren villket gör att det "knäcks" villket inte är så bra.. :S Och då är det inte så bra att hoppa högre höjder då hon också kastar fram sina hovar. Men jaja :) Jo juste, Jag har tänkt såhär: Irl så har jag sett 6 st hästar som är vanvårdade, tufsig man,magra så det inte är sant, och rädda som bara den. Han har fortfarande inte åkt fast, men det ska jag se till att han gör kan jag lova! Nu till saken, Jo jag tycker det är så hemskt att se de där små magra stackarna, så jag har beslutat mig för att göra ett företag/förening! Där ska jag ta in vanvårdade hästar, ta hand om dom för att sedan sälja dom till ett bra hem, men problemet är att det finns så många vanvårdade hästar och jag har inte tid för alla själv, så därför undrar jag: Är du intresserad av att rädda ett hästliv? vill du gå med i min förening och ta hem en eller flera vanvårdade hästar hem till dig och ta hand om dom och göra dom till riktiga hästar/ponnysar som litar på människor? Är du berred att ta det ansvaret så mejla gärna mig! stalletzorba@yahoo.se
Det går då till såhär: En luft eller irl människa skriver mejl till mig (ordförande) att hon/han har sett en eller flera vanvårdade hästar där och där, jag meddelar djurskyddsföreningen som kollar upp saken, och om det visar sig att det är helt rätt så skickar dom hästen/hästarna till mig. Ni kommer innan ha skrivigt till mig på mejl hur många hästar ni vill ta hem. Sen visar jag er alla hästarna och ni får välja så många hästar ni skrivigt att ni kan ta hand om. Ni behåller dom tills dom är friska och glad, om ni vill får ni rida in dom, sen antingen säljs dom eller om ni vill ha kvar den/dom så får ni det som tack för ert arbete!
Sen så behöver ju de flesta hästarna vetrinärvård och verkas av hovslagaren, och jag betalar 2 fjäderdelar av vetrinärkostnaden om ni inte vill ta allt själva!
Tycker ni detta låter itnressant? Mejla mig då och i mejlet ska detta stå med:

Jag vill kallas för:
Jag vill ta hem såhär många hästar:
Jag vill rida in den/dom:
Jag tycker att detta skulle passa som föreningens namn:
Jag har all utrustning som täcken,foder till hands:
Jag betalar hovslageriet själv:
Jag betalar vetrinärsavkostnader själv:
Jag har härmed det fulla ansvaret för xxx/ och xxx

(xx är hästen/hästarnas namn!)
Är det något mer ni undrar så skicka ett mejl!
Du behöver inte ta hem 5 hästar, om du tar hem en så är du en hjälte! Då räddar du dens liv!


Själv tycker jag att det är en jättebra idé! När jag har "fixat" min mejl så ska jag göra det! Gör det ni med!:-)

Kram O!

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards