LuftLycka

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Olivia - 24 oktober 2012 20:56

Av Olivia - 24 oktober 2012 20:56

Av Olivia - 24 oktober 2012 20:37

Neiwada har raderat sin blogg själv! Stall Grimskaft sa att det var av personliga själ:-( men i vilket fall som helst är alla ledsna! Ingen kan säga något annat! Förra gången Neiwada slutade var det inte så farligt. Då kände jag henne inte! Men nu känns det annorlunda! Varje inlägg hon skrev var en fröjd! Att läsa om hennes hästar och henne i utvecklingen tillsammans var en upplevelse varje dag! Jag anordnade när hon och Wonder tillsammans startade Mvs! Det var historiskt för mig. Att henne jag ser upp till faktiskt var med!

Väl på banan gjorde de ett magiskt framförande och vann! Även om jag kom sist så gjorde det inget! Jag var glad för att de var med.

Jag minns också vare kommentar som var stöttande när jag drev bloggen! Hon var så snäll! Jag börjar nästan gråta när jag mailade henne!

Farväl för en stund hoppas vi! Jag kommer alltid att se upp till henne<33333


Kram O!

Av Olivia - 24 oktober 2012 18:36

Jobbade idag IGEN på vägen! 


M: Uteritt med småhinder

Ti: Tävling LA hoppning Neiwada

O: Skrittmarskin

To: Dressyrpass på böjt spår och skänkelvikningar i galopp

F: Vila

L: LB dressyr 1m hoppning

S: Promenad


M: Vägen lite träning att INTE sticka

T: 1m hos Stall Grimskaft

O: Träning på vägen. Skänkelvikningar och på liten volt

T: Ska på ridbanan

F: 

L:

S:


Ja jag skulle ta och vara lite instuktör för dem andra. Vi tränade mycket skänkelvikningar och galopp. Sen så gick vi på en volt också. Mycket flänggallop haha men efter skulle man kunna stanna. Inte att honbara trar upp huvudet och visar ögonvitorna! Jag längtar verkligen efter en till häst att rida. Kaaanske smygrider någon av mina hästar imorgon då det en fridag! Ingen skola. ag könner att jag har fått till när det gäller skenturerna. I värsta fall så drar man ner händerna till knäna så man blir starkare och så drar inte hästen upp huvudet! Och ska rida mycket med martingal. Om hon sticker. 


Men anrs känder hon fin i formen och ganska lydig!





Några nya mål för mig och Pix i höst


¤ Mål

-Hur?


¤ Piaff

-Kommer då att träna på att trava långsamt och halter. Väldigt mycket halvhalter också. 

¤ Kunna kontrollera henne lätt när hon sticken både mot hinder och på vägen! 

-Mycket halvalter dressyr ute. Kunna ösa och sen stanna utan problem först. Sen så kommer jag att göra snäva svängar och rida på mjuka bett så hon inte blir stumm!

¤ Få henne att bära sig i galoppen

-Genom galoppombyten. Konditionsträningar. Fattningar av galopp i dressyr. Ös gallop.

¤Jobba upp ozs i klasserna till mvs i både dressyr och hoppning

- Träna tävla och ha ett bra schema. Med mycket träning men även busridning eller en skön ridtur i skogen!

¤ Ha en underbar tid tillsammans och förhoppnings köpa henne. Kunna mysa med henne utan och känna att vi hör ihop!

- Jobba med Nh mysa och köpa henne enkelt!


Outfit idag!




ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild


Söt hon är! Känner att jag börjar passa med henne! Hon är verkligen en häst som är hel och fin med rena gångarter. Hon är bra tränad av R! Älskar henne!


Av Olivia - 24 oktober 2012 07:43

Ska jag göra några skänkelvikningar på Pix på vägen! Och imorgon!.... Blir det banan jippie!!! Är ledig nästan heeeela dagen då och är taggad!

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards