LuftLycka

Alla inlägg under oktober 2012

Av Olivia - 28 oktober 2012 09:44

1. Luftlycka - Firefox - Grattis! Vinnare äv SM dressyr 2012 är hon! Soreca.blogg.se 2012
 
 
Tvåa i LAG-EM 2012 dressyr. Soreca. blogg.se
 
Tvåa 70 cm på magicranch med Fyra deltagare!
 

Av Olivia - 28 oktober 2012 09:37

Detta är Firefox ett sto på 124 cm. Hon har varit skadad men är nu fullt frisk. Hon är främst en dressyrponny som jag har vunnit SM ch kommit tvåa i lag EM med men är duktig i hoppning också. Har hoppat 80 cm. Hon är islanshäst och har fått ett föl "Cockie" Hon är ganska bestämd och i början äär hon oregelig. Hon bockar stanar. kutar och stegrar eftersom hon testar ryttaren till det yttersta. Men när man har visat att men bestämmer är hon en döm att rida!
U. FireStorm
E. Fox
Född 2003-3-8

Av Olivia - 28 oktober 2012 07:35

Har tagit och fräschat upp min lastbil nu! Den har plats för åtta hästar, alltså är den ganska stor! Vi ska nämligen åka iväg, och så får vi se om jag börjar rida Firefox och, eller Cristall.


De som ska åka är 


             Jojo I Pix       I   Euphoria I             I

Bak   _______________________________                 Fram

          Firefox I Cristall I                I  Morgan I



Så ser det ut i transporten! Morgan står med ett litet mellanrum till alla eftersom att han är en hingst. Men jag har hittat en tillfällig valack dit jag ska åk. Han är gammal och stor. Någon korsning mellan halvnlod och kanske lite ardenner i sig. Han halvgammal och skulle kunna rida om han inte hade haft ryggproblem. Han är 19 år, men har gått på ridskola. Morgen, Jojo och Euphoria är C,s


Det här får mina hästar med sig:

 PIX!


__________________________________________________________________________________________________

 
 Produktbild
ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild

Och så beställde jag från hööks grejor också! Det hämtar jag imorrn!
ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild
 
 
FIREFOX
 
LädergrimmaGrimmskaft. Svettäcke
_______________________________________________________________________________________________________
 
HoppsadelHoppträns
TyglarSadelgjord
Dressyr
DressyrsadelDressyrträns
TyglarSadelgjordbrakVojlock
 
Produktbild
ProduktbildProduktbildProduktbildProduktbild

Regntäcke

Produktbild



 CRISTALL


Svettäcke 


_______________________________________________________________________________________________________

 

Rosa
Vintertäcke eller busväder i höstUtetäcke till hösten utan hals
 
JAG
 

Hjälm

Säkerhetsväst

RIdbyxorRidbyxor  tävlingProduktbild

RidstövlarRidstövlar

RidstövlarProduktbildProduktbildProduktbild

 
 
 
Vi är utrsutade för alt! Sen kommer Winniw också men hon kommer bara he det som `hållplats` sen åkter hon vidare med oss!

                    

Av Olivia - 27 oktober 2012 21:05

tog ett dressyrpass på Pixie som var stärkandei trav och skritt i hög form! Hon lyssnade bra:D

Av Olivia - 27 oktober 2012 20:21

Jag vet! Skitful header! Men jag behöver bara stå ut till den första snön! Och ni med! Sen ska jag fixa en vacker och  efter det en julig! Men först ska jag sälja Cristall! Någon som är intresserad? Hon kostar 25000 kr och då ingår:


Svettäcke Vintertäcke eller busväder i höstUtetäcke till hösten utan halsVintertäcke i kallt väder på vintern

 


ProduktbildEn allroundsadel som jag rider ut i.

ProduktbildRider ut i och terräng hoppning också.
ProduktbildStigläder till svarta sadlar
Image01Används till dressyren. Alltså ett mjukt träns som man inte behöver ta i lika mycket med.Produktbildtredelat Eggbett används ibland i dressyren och ofta i hoppning både ute och inne
ProduktbildEtt tvådelet mjukt bett som används i dressyren
 
Någon??

Av Olivia - 27 oktober 2012 15:21

Av Olivia - 27 oktober 2012 09:51

Tog en lugn skrittur med Pixie Barbacka på hackamore! Hon var lugn och fin!

Hej

Av Olivia - 27 oktober 2012 09:43

Igår så provred jag ju en häst jag ska köpa! Hon verkade ha en väldigt stark vilja men var jättegullig! Jag skrittade först i skogen bara för att veta att det gick! Sen efter tio minuter så skrittade jag in i ridhuset. Bara efter ett varv så kortade jag tyglarna och gjorde några halter i båda varven. Slöt öppnade henne lite också. Hon var väldigt pigg men inte het oh hade en studs i galoppsteget! Men innan galoppen travade jag och testade volter med ställning och öppningar oh slutningar. Sen så höjde jag formen ch fattade galopp på spåret. Ett litet bocksprång eller kanske stort;-D sen kutade hon iväg så fort hon kunde:-* om det inte hade varit för att jag höll i manen skulle jag nog ramlat av men jag tig tyglarna. Kortade upp henne och saktade av til trav. I traven så försökte hon öka men det var små och stora volter som gällde tills hon lyssnade. Sen tog jag a-volten och fattade galopp! Hon gick lugnt i form så jag styrde till fyrkantsspåret. Hon gick som en dröm!! Så jag hoppade av och ställde upp ett hinder på 50 cm. Travade och galopperade så hon lyssnade sen travade jag mot hindret hon fattade galopp och vi flög mjukt övet. Så där räckte det! Jag travade av och skittade i skogen! Liten Sötis nämligen Winnie!

Bild kommer här! (Jag vet inte världens bästa form i galoppen)

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards