LuftLycka

Alla inlägg under september 2012

Av Olivia - 16 september 2012 17:54

Hade konditionträning idag! Började med att dressyrträning Cristall en halvtimma bara! Tränade på att göra halt från skritt och trav! I båda varven både i lättridning och arbetstrav. I slutet tog jag galopp i båda varven. En sak jag saknar med henne är viljan. Hon gör sånt hon tycker är kul. Men om hon inte känner att ho. Orkar har hon ingen vilka att forstsätta msn kan nästan säga att ho är lite lat även fast hon är pigg. Glömde föresten att säga en sak. Hon sparkade lyckligt bakut i nästan varje gärn i galoppen. I båda varven.

Sen hämtade kg Firefox för att gå en promenad på ca 2 t i skritt. Eftersom att Cristall fortfarande kändas lite Flåsig fick hon följa med.

Det blev inte så hårt för dem idag eftersom dem inte ska få träningsvärk till imorgn varför berättar jah i ett annat inlägg?

Kram O!

Av Olivia - 16 september 2012 17:21

Det blev ett riktigt fiasko på tävlingen. Jah kom tidigt och lät inom stå i grushage. När jag sen skulle rida ute för att värma upp var han så seg att jag behövde använda spöet? jag galopptävlade och hoppades på att väcka honom. Sen i klassen så fick vi dålig tid och hamnade sist även fast vi kom till onhoppning. Sen på LB som vi för fösta gången hoppade så red jag fel väg. Jag hade gett honom mer mat så han var piggare. Men jag red fel väg två gånger! Så nu blev jag typ den ända som inte kom till omhoppning. Sen efteråt och för sent så upptäckte jag att jag gett honom Cristalls mat!

Fiasko!

Av Olivia - 14 september 2012 18:11

Dessa frågor är från http://wainy.blogg.se/ besök henne snälla!


1. Vad är roligast med LH?


Att ha något att göra och känna som att man har egen häst! Varje gång jag funderar på att sluta tänker jag vad ska jag göra nu? Och så. Sen så får man en sån underbar känsla av det!


2. Hur länge har du haft/hållit på med LH?


När jag var yngre lekte jag jättemycket då hade jag jättemånga hästar! Smörblomman, Åskan, Blixten, Galopp, Trava, skritta, star stjärnan och solsken var ca hälften och dem jag kommer ihåg av dem! Sigge kanske också fanns? sen tog det ett tag innan jag fattade att man kunde blogga om det och ännu ett tag innan jag hittade en bra! Så sen ettan till nu Altså!


3. Vilken/vilka LH-bloggar följer du?


Bloggar jag följer precis börjat följa: Wainy och du verkar jättebra! Kommer att fortsätta följa dig!


Bloggar jag följt ett tag? Neiwada, Stallskigsstjärnan, Rosendhal, Soreca och Lufthappy.


Bloggar jag läser ibland? Poiny och Stallsimwim.


4. Vilken gren är roligast inom LH-världen?


Hoppning och dressyr!


*This or that frågor*
Riktig häst eller lufthäst? Riktig häst!
Brun eller skimmel? Skimmel om det är helt skimmel eller appel! Brun är sött annars och helst med rosa mule!
Häst eller ponny? Häst
Fodervärdshäst eller egen häst? Egen?
Mjölk eller vatten? Mjölk!


Tack så jättemycket för frågorna! Som tack får du:

Av Olivia - 12 september 2012 07:43

Vi red en vild uteritt idag! Eller ja en vild för envisa Firefox. Först så skrittats vi igång några minuter snabbt och sen så galopperade vi igång. Det var ganska mycket rötter och stenar men hon snubblade inte. Sen kom vi till galoppstigen. Gissa vad, vi galopperade? sen kom mer rötter så jag kortade galoppen lite innan en stig på en äng kom. Och där sträckte vi ut! Allt för snart kom slutet!

Av Olivia - 11 september 2012 20:42

Hoppade Riwer idag! Hade en sträng lärare. Jag började värma upp själv. Sen skrittade jag Riwer och då skulle jag skritta snabbare. Sen skulle jag hoppar ett hinder i traves Riwer! Och Riwer är ju väldigt svår att travhoppa oftast blir det galopp. Men efter ett tag insåg till och med han att det inte var läge. Vi hoppade i galopp och sen galopp 3 steg trav 4 steg. I slutat fick vi hoppa två hinder på ca 50 cm!

Kram O

Av Olivia - 11 september 2012 20:33

Hejsan jag söker fortfarande en häst! Lukas från nya stallsimwim.blogg.se, Cinos från Poniy.devote.se och Kakan från Rosendal.bloggplatsen.se! Ska se vilka som låter mig köpa och om det blir alla säljer jag helt enkelt en häst!

Av Olivia - 11 september 2012 07:41

Nu gör vi en frågestund här! Fråga vad ni vill allt mellan himmel och jord! Det som jag tycket är för svårt osv svarar jag så gott jag kan på! Och kom igen! Jag vill att ni svarar och den som ställer flest får ett litet pris!

Kram O!

Av Olivia - 11 september 2012 07:41

Nu gör vi en frågestund här! Fråga vad ni vill allt mellan himmel och jord! Det som jag tycket är för svårt osv svarar jag så gott jag kan på! Och kom igen! Jag vill att ni svarar och den som ställer flest får ett litet pris!

Kram O!

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards