LuftLycka

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Olivia - 16 september 2012 20:46

Jag tror att T på Soreca ska sluta!? Så jag är ledsen! ?Men vi väntar tills måndag innan vi drar några förhastade slutsatser!?

Av Olivia - 16 september 2012 18:00

Inatt får alla hästar sova inne pga vi ska till studenternas!:-) Riwer har ju tävlat också men jag har masserat honom och hoppas på att han inte får träningsvärk dem får extra mat och jag har fyllt på med halm för att boxarna ska se extra inbjudande ut att sova i också?

Av Olivia - 16 september 2012 18:00

Inatt får alla hästar sova inne pga vi ska till studenternas!:-) Riwer har ju tävlat också men jag har masserat honom och hoppas på att han inte får träningsvärk dem får extra mat och jag har fyllt på med halm för att boxarna ska se extra inbjudande ut att sova i också?

Av Olivia - 16 september 2012 17:54

Hade konditionträning idag! Började med att dressyrträning Cristall en halvtimma bara! Tränade på att göra halt från skritt och trav! I båda varven både i lättridning och arbetstrav. I slutet tog jag galopp i båda varven. En sak jag saknar med henne är viljan. Hon gör sånt hon tycker är kul. Men om hon inte känner att ho. Orkar har hon ingen vilka att forstsätta msn kan nästan säga att ho är lite lat även fast hon är pigg. Glömde föresten att säga en sak. Hon sparkade lyckligt bakut i nästan varje gärn i galoppen. I båda varven.

Sen hämtade kg Firefox för att gå en promenad på ca 2 t i skritt. Eftersom att Cristall fortfarande kändas lite Flåsig fick hon följa med.

Det blev inte så hårt för dem idag eftersom dem inte ska få träningsvärk till imorgn varför berättar jah i ett annat inlägg?

Kram O!

Av Olivia - 16 september 2012 17:21

Det blev ett riktigt fiasko på tävlingen. Jah kom tidigt och lät inom stå i grushage. När jag sen skulle rida ute för att värma upp var han så seg att jag behövde använda spöet? jag galopptävlade och hoppades på att väcka honom. Sen i klassen så fick vi dålig tid och hamnade sist även fast vi kom till onhoppning. Sen på LB som vi för fösta gången hoppade så red jag fel väg. Jag hade gett honom mer mat så han var piggare. Men jag red fel väg två gånger! Så nu blev jag typ den ända som inte kom till omhoppning. Sen efteråt och för sent så upptäckte jag att jag gett honom Cristalls mat!

Fiasko!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards