LuftLycka

Alla inlägg under september 2012

Av Olivia - 18 september 2012 18:41

Idag har jag bara ridit Cristall som var pigg och glad. Men lydig iallafall. Henne har jah galopperat och skrittat:-D

Av Olivia - 18 september 2012 18:39

Ja vill du provrida? Eller ha på prov?:-)

Av Olivia - 18 september 2012 18:36

Igår var det ju somsagt studenternas som jag och hästarna fortfarande har träningsverk från idag.

Först samlades vi och det ösregnade. Jag red Firefox hade Riwer och Cristall i varsinn lina. När vi kom fram var alla hästar ordentligt skrittade. Jag lät dem äta och joggade oh skrittade sen igång alla en km på bana sen travade jag ett helt varv. När jag hade gjort det så satte jag tjejerna i en skrittmarskin och hämtade Riwer därifrån. Så hoppade vi längd och hamnade på 3,25!! Först fattade han inte men nu kan han galant!

Senare gick vi över till höjdhopp som Cristall fick ta! Hon hoppade en meter lillan! När vi gjort det så var det dags för löpning. Då tig jah Riwer. Vi kom trea på alla 60 m men tvåa på 100. Nästan etta! Sen fick de vila och äta medan jag åt. Sen värmde jag upp alla igen på km: ern. Tillslut stötte jah kula på Firefox och gjorde stafett på henne också. Cristall hade fått hoppa lite med höjdhopp på 85. I slutet tävlade vi i final viker gick dåligt när alla kom in på vår bana!:-(

Kram O!

Av Olivia - 17 september 2012 20:01

Ras: Connermara

Kön: Valack

Född:2002

Kategori: D-ponny

Nicke som han kallas är en nyfiken connermara på 10 år! Han säljs för att han inte ritkigt passar till voltige. Men han vill gärna komma till en betsämd ryttare som vågar sitta kvar i sadeln när mansmäller till med spöet i galoppen eftersom han kan sparka bakut då. Han är en duktig dressyrhäst men hoppning månste man vara jättebestämd då han helst inte hopppar högre än 50 cm eller inte alls! Men han har potenial i dressyr. 


Pris: 40.000



Av Olivia - 17 september 2012 19:57

Är Happy av två skäl! Dels ska inte R sluta! Skrev fel bokstav förut;) Sen har jag fått upp nya headern! Säg vad ni tycker ärligt! luftlycka

LIte stor kanske? Men det är min första så jag är ganska nöjd. Det är bara tre av C.s hästar med bara så ni vet!:D Sen så säljer jag inte Cristall längre men ska kankse hyra ut Firefox till R på Soreca! Om hon vill alltså! 

Av Olivia - 16 september 2012 20:46

Jag tror att T på Soreca ska sluta!? Så jag är ledsen! ?Men vi väntar tills måndag innan vi drar några förhastade slutsatser!?

Av Olivia - 16 september 2012 18:00

Inatt får alla hästar sova inne pga vi ska till studenternas!:-) Riwer har ju tävlat också men jag har masserat honom och hoppas på att han inte får träningsvärk dem får extra mat och jag har fyllt på med halm för att boxarna ska se extra inbjudande ut att sova i också?

Av Olivia - 16 september 2012 18:00

Inatt får alla hästar sova inne pga vi ska till studenternas!:-) Riwer har ju tävlat också men jag har masserat honom och hoppas på att han inte får träningsvärk dem får extra mat och jag har fyllt på med halm för att boxarna ska se extra inbjudande ut att sova i också?

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards