LuftLycka

Alla inlägg under september 2012

Av Olivia - 22 september 2012 08:26

Har hittat bilder på Pixponnyn jag ska hyra som ettåring!


Av Olivia - 20 september 2012 20:36

Red Molly och fölet lite snabbt. Sen blev det Firefox lite snabbt i skogen med alla gångarter.

Sen så var två trevliga ridelever här också. De hjälpte mig att rykta Cristall och Riwer i en halvtimme så de blev väldigt fina! Knoppade och flätade man oc svans också på Riwer. Cristall fick nöja sig med svans och lugg. Började men att skritta fem minuter. Travade sen på långa tyglar 3 min h skrittade sen på korta lite också. Gjorde några halter som hon gick väldigt fint på och tuggade på bettet. Sen travade jag och gjorde halter. Fokuserade på att hon skulle stå rätt med hovarna bredvid varandra. Tog sen galopp och höjde formen då hon blir pigg och höjer huvudet. Fattade i en liten sväng så att hon lär sig vilken galopp man ska ha. Sp jag fattade galopp några gånger. Fortsatte att ha den och hoppade ett inte i skogen i galopp. Gjorde det två gånger. Och fortsatte i galopp. Travade av henne och skrittade sen lite över en sten som hon alltid stannar vid.

Sen red jag Riwer på banan tränade på sidvändsrörelser och galoppombyten ca 1.5 timmar. Han var lite tråkig idag men jag ska låta honom gå på ridskolan för dem avancerade. Och kanske köpa tillbaka Azula och/eller Lycka. Saknar dem!

Av Olivia - 20 september 2012 07:42

Hej!:-D blev lite ändrade planer.

Jag började med att rida Molly till skolan där det finns spillror att ställa dem i. Jag lyckades få ta i en box till henne och fölet innan jag gick. Sen så övade jag med Riwer. Vi hade lite galopp och styrträning. Alltså att kunna styra i snabb galopp och kunna stanna vi hade innan joggat igång. Lite senare gick vi upp i skogen. Nu tränade jag på att jag skulle kunna fixa nåt samtidigt som jag satt på honom h sedan spränga fram i galopp. Vi sladdade på något ställe men Riwer är smidig.

Det blev lite annorlunda träning idag men det gjorde honom nog gott!?

Av Olivia - 19 september 2012 07:40

? Jag kanske ska sälja Firefox till Soreca.

?C,s Nicke Nyfiken är såld.

?Jag kanske ska köpa Pix av Soreca

Just nu är hästarna jag tar hand om: Molly och fölet,
Niagara och Tindra
Riwer
Firefox
Cristall

Jag kan ju låta Molly och Niagara hjälpa till på Nybörjarlektionerna lite när fölen blir äldre och då kanske Pix har kommit. Sen kan ju Riwer och Firefox vara med dem avancerade?:-).

Men jag hoppas verkligen att ja får Pix nu när det verkar funka och så!:-)

Av Olivia - 19 september 2012 07:29

Idag;

Riwer: Uteritt skritt och trav med med Tömköring ca 30 min

Cristall: dressyr på banan. Galoppfsttningar Ca 30 min

Firefox: Dressyr på banan sidvändsrörelser alla gångarter. 45 min.

Molly och Fölet: Promenad 1 timme

Niagara och Tindra (Fölet): Promenag en timme.

Av Olivia - 18 september 2012 20:44

Av Olivia - 18 september 2012 20:44

Av Olivia - 18 september 2012 18:41

Idag har jag bara ridit Cristall som var pigg och glad. Men lydig iallafall. Henne har jah galopperat och skrittat:-D

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards