LuftLycka

Alla inlägg under september 2012

Av Olivia - 28 september 2012 13:00

Hej! Nu ska jag skriva bra och dåliga saker mellan mig och lh! ? står för bra saker och * för dåliga!


*Jag tittar ner när jag rider
?Jag har följsam stilla hand
*Jag kan ibland rycka i handen och inte ha den helt stille när jag hoppar
*Jag är dålig på att ha långa pass
?Jag rider mina hästar nästan alla dagar i veckan
? Jag varierar träningen
*Jag sätter mina hästar i skritten ofta efter jag har ridit dem
?Jag har lätt att få hästen i form
*Jag är dålig på att rykta hästarna
?Jag gillar att tävla
?Jag mockar och sopar stallgången ordentligt
*Jag blir lätt irriterad på min häst



Ja det var det!



Av Olivia - 27 september 2012 20:51

Föresten är det någon som vill träna Western med inriktning på balans och att hjälpa hästen 1-3 grr i veckan?

Av Olivia - 27 september 2012 20:41

Har hoppat Craprill mycket idag.

Började med Cristall. Hon hade ju fått stå i två eller tre dagar. Hon har fortfarande lite ont efter snetrampet. Men hon känner det inte när jag rider. Så jag skrittade och värmde lite slarvor upp med galopp på galoppstigen som är nära mig. Sen skrittade jag och travade in på banan. Gjorde halter från skritt, trav och galopp. Har gjort mycket sånt nu. Men jag tycker att hästarna reagerar bättre då! Sen gjorde jag upp bommar och travade över dem. Men jag skrittade först så att hon inte tror att hon ska hoppa över alla bommar. Sen gjorde jag ett hinder på 40 cm. Sen höjde jag till 70 cm. I Craprill är det lite svårt på henne eftersom att hon gärna rusar. För er som inte vet är Caprill en blandning mellan dressyr och hoppning. Jag har ju ute hoppat bana på läääänge så jag var lyckorusig nu! I tränade på studs och sånt mycket!

Ni vet väl föresten att Cristall börjar få en väldigt ljus nyans av skimmelskäck nu vid vintern?


Sen red jag Pix! Hon testade mig väldigt mycket och stack upp nosen speciellt i traven. I galoppen flängde hon jag gav en uppdraget att hämta en marginal så hon inte drog upp det så mycket oc tillslut gick hon väldigt fint! Så jag la fram bommarna och lät henne trava över dem och då blev tripp och galopp! Haha det var sånt litet avstånd att hon tom fattade galopp efter! Zötis! Lände två gånger innan det var ok. Sen la jag upp en enkelt hinder på 50 cm men hon flängde över det! Igen och igen! Testning var det nog. Höjde till åttio men hon flängde fortfarande. Så jah tog ett spö. Fick peta till henne så hon skrärpte sig. Tillslut kom jag på tricket. Jah skulle driva i hoppet så hån lände och landade längre bort från hindret. Hoppade fyre gånger och skrittade tbx i skogen. Hoppade sen oxrar på 20-40 cm vilket hon hoppade galant! Ska öva mer på Caprill!

Ps. Kom ihåg imorgn får ni ett LITET överraskningsinlägg!

Förlåt för eventuella stavfel bloggar på mobil igen. Ny får ni iallafall några bilde på Cristall idag!

Av Olivia - 27 september 2012 19:53

Haha lilla Firefox är lite rädd för att hoppa en pinne på 30 cm och lika mycket (alltså inte mer) på en stock på 60 cm. Jaja red ett ridpass på 30 min på alla hästar idag. Eftersom att Riwer har åkt ut på foder på en mindre ridskola har jag bara tre hästar nu! 


Började med att skritta där det var lite eller ganska mycket stora rötter och sånt! Sen kom vi till en galoppstig och fattade galopp! Eftersom att vi var flera så var hon duktig! Det brukar hon nästan alltid vara så hon fick rida längt bak så vi får hålla ordning på dem andra hästarna! Vi red och hoppade över en pinne på 30 cm. Först så traade jag på en volt och hoppade. Då tyckte tränaren att det inte var tillräckligt mycket framårbjudning så jag fick göra två gånger igen och utan travolt utan bara i galopp den här gången. Sista gången blev hon lite WHAT!?!?! Ska jag hoppa och gjorde något fånigt skutt över det men det gick. Märker ni hur mycket jag anstränger mig för att göra ett läsvärt inlägg nu?? Kanske för att jag är inne på datorn och inte på mobilen... 


Men iallafall i slutet hoppade jag en stock på 60 cm och hon skuttade lite tveksamt över den. och den en liiiten stock på 20 cm som hon klampade över med! Sen galopperade vi den bästa galoppen i skogen och skrittade och travade av!


Bkuder på bild och outfit idag!


Dressyr

 
Nu VILL Jag har kommentarer på detta inlägg när jag har ansträngt mig så för att göra det läsvärt! OM ni tycker att det är pinsamt att bara skriva kul eller nått gör det ändå eftersom att jag blir sååå glad! Som alla andra säger! Det tar inte med en två minuter att skriva en kommenter med lite text och en halv med en kommentar som har ett ord!
 
<3<3<3<3



Av Olivia - 27 september 2012 19:44

Har  tagit en beslut när det gäller mina två hästar Azula och Lycka. Båda kommer att få stanna hos sina nuvarande ägare! Azula är ju bara en b-ponny (säger vi) och Lycka passar jag inte längre ihop med. Azula kommer att få komma ut med en mindre ryttare och kommer att få tävla högre klassser än vad jag skulle kunna göra med henne. Lycka kommer säkert också att tävla lite men nu ser jag på dem att de inte kommer köra så hårt med det utan att helt enkelt rida ihop sig! <3


Jag hoppas att de båda får det bra med sina ägare och att de får myckeet kärlek! Nu säger jag hej, och jag tror att alla hoppas att det får det bra tillsammans! Var lyckliga! 


Ps! Nu kommer imorgon ett lite längre inlägg eftersom att jag troligtvis inte hinner blogga!

Av Olivia - 27 september 2012 15:00

Är det någon som har tips på bra blogg? Det måste inte vara lufthästblogg men gärna en hästblogg:-) även om du vet att jag läser din blogg så vill kg att du kommenterar om den!

Av Olivia - 26 september 2012 17:47

Mina kära hästar Lycka och Azula är tbx! Har saknat båda tjejerna otroligt mycket! <33 

Av Olivia - 26 september 2012 08:10

Red Firefox 30 min i intensiv träning idag. Jag skrittade henne först och travade sen. Vi kom till en backe och galopperade ner för den. Alltid när jag galopperar i neförsbackar är hästarna i balans. Sen red vi ett varv och galopperade massor.

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards