LuftLycka

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Olivia - 29 november 2012 18:05

Nu har snön lagt sig!!! 5 cm djup ungerfär. Ändrade en sak i schemat så att jag red henne idag! Haha hon tog ett race på tio meter innan jag fick stopp på henne<3 Sen dansade hon eller något när vi skrittade. Blev då inget på långa tyglar denna dag för säkerheten. Men man kände att hon fullkomligt exploderade. Snön gjorde det ju inte direkt bättre.

Nh- träningen blev den här veckan inget med att ha henne lös i ridhuset där hon på skulle ha farit full rulle, utan mer i träns med kedjegrimskaft. I skritt runt koner, att stanna när jag gjorde det det, några bommar och sånt. Gjorde allt förutom bommarna i långsam trav.

Sen idag hoppade jag även Firefox! I skogen, vi gick omkull (hehe) en gång eftersom att det var så halt men vi hoppade en stor stock på 80 cm! Och även småbanor på 30-50 cm. Inte helt nöjd?

Winnie och jag körde distans för att bygga på muskler och kondition. Vilket gick bra! Hon är otroligt bra på sånt och vi tog även några skutt? Lite lat i början bara.

Kram O

Av Olivia - 29 november 2012 18:05

Nu har snön lagt sig!!! 5 cm djup ungerfär. Ändrade en sak i schemat så att jag red henne idag! Haha hon tog ett race på tio meter innan jag fick stopp på henne<3 Sen dansade hon eller något när vi skrittade. Blev då inget på långa tyglar denna dag för säkerheten. Men man kände att hon fullkomligt exploderade. Snön gjorde det ju inte direkt bättre.

Nh- träningen blev den här veckan inget med att ha henne lös i ridhuset där hon på skulle ha farit full rulle, utan mer i träns med kedjegrimskaft. I skritt runt koner, att stanna när jag gjorde det det, några bommar och sånt. Gjorde allt förutom bommarna i långsam trav.

Sen idag hoppade jag även Firefox! I skogen, vi gick omkull (hehe) en gång eftersom att det var så halt men vi hoppade en stor stock på 80 cm! Och även småbanor på 30-50 cm. Inte helt nöjd?

Winnie och jag körde distans för att bygga på muskler och kondition. Vilket gick bra! Hon är otroligt bra på sånt och vi tog även några skutt? Lite lat i början bara.

Kram O

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards