LuftLycka

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Olivia - 21 november 2012 10:03

Idag red jag LuftHappy och min ridlärare genom skogen och till en väg, där vi tränade den avancerade dressyr. Spansk skritt/trav, passage, byten i varje steg och piaff.


Hon var som en gud! Iallafall tog vi en skrittur med lite trav genom skogen till vägen, där så gjorde vi galoppombyten i varje steg i hög form. Oftast brukar jag vara rädd för att hon förlorar formen då men hon gick perfekt! Sen så gjorde vi lite passage och piaffet. Haha hn blev som tokig och snurrade runt i galopp i hopp om att  få springa. Sög på bettet och stampade, det blev ordenliga halvhalter innan piafferna så hon tillslut gick perfekt. Hon höjde ryggen ordenligt. Liten piggelin var hon!  


Sen så innan vi fick galoppera iväg så travade hon två steg, skrittade tre osv. Bredvid Lufthappy och hennes häst.   Hon ville ju inte tillåta att Daisy kom före henn. Det blev liiiite otakt haha och hon stack nör vi fick galoppera tillbaka. Hastig inbromsing och sen lite spansk skritt och lite spansk trav. Hon svävade! dock höjde hon huvudet i traven och gick helt i oform!


Tillslut skrittade och travade vi av i skogen. tog några hopp i galopp också....


Som mi ser har jag börjat göra smilysar nu? Bra?  


KramO

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards