LuftLycka

Alla inlägg den 4 november 2012

Av Olivia - 4 november 2012 20:44

Asså Pix blev knäpp idag! Jag säger det bara! Idag släppte vi ju ut alla hästar i samma hage!

Rangordningen i hagen

Pix
Euphoria
Winnie
Firefox
Jojo
Cassa

Cassa och Jojo kommer bli vänner är jag säker på. Och Cassa kommer att jobba upp rangen. Winnie och Firefoc är bästisar och Pix och Euphoria är bra vänner.


Men iallafall. Veterinären var här idag. Och kollade Pix. Hon hade ofarliga skrapsår på bringan och i huvudet. Men däremot är hon halt på vänster fram. Väldigt halt.

Efter att de gjort upp ordningen betade dem ett tag. Sen fick Pix spel och rusade mot ett träd. Och dunk sa det.
Fattade först inte vad som hade hänt. Men hon hade alltså sprungit in i ett träd. Det var meningen att hon skulle springa förbi men hon halkade visst? Stackaren:"""(

Så nu blir det boxvila och korta promenader på 10 min max 5 grr per dag. Inte ens sjukhage D-:

Stackaren!


Kram O;""-(

Av Olivia - 4 november 2012 19:57

Min lilla Winnie bjöd på en massa bocksprång idag när vi släppte in alla hästar i samma hage. Hon och Firefox höll ihop och stötte Cassa, som därmed gick pt sidan. Hon är på sidan av flocken nu men sköter sig otroligt bra utan att sparkas eller så, osv när man tar in hästarna. 


Iallafall så gick Winnie på band en timme på förmiddagen och fick ett dressyrpass på eftermiddagen. BAra ett mys i skritt och trav. Sötiz!


 







Kram O

Av Olivia - 4 november 2012 19:53

Idag kom det slutgiltiga testat för Cassa Jag hoppade med henne! Bera 50 cm men det räkte. Ska nog köpa henne också:D Hon hoppade mjukt över hindrerna. Om det gick för långsamt ble det högt haha men hon var duktig. En gång bägrade hon för att det gick för långsamt och en för att jag råkade stanna. Då blev det tvärstopp! Men hon gick fint annars i någorlunda form. 


Produktbild

Produktbild




ProduktbildProduktbild 


  


  


Kram O!

Av Olivia - 4 november 2012 08:06

På tävlingsdagen??

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards