LuftLycka

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Olivia - 14 november 2012 19:25

Nu är det dags att bestämma hingst åt Cassa. Det är en liten ponny från Zafirgården som jag snart ska mejla om! Han kalkas Gold och är en cm högre än Cassa om jag minns rätt. Det var ett svårt val, men det blev han tack vare gångarterna. Om man hade valt så så hade jag valt Walter men Gold hade å något sett ett ponnysteg som jag villa behålla. Nu kommer det att bli en aningen kort, men det är en ridponny ingen ridhäst. Det blir nog en bra liten krabat;-)
(fotoakuten.se)

Kram O

Av Olivia - 14 november 2012 08:12

Här kommer lite uppdatering tilll er som vill veta eller till er jag hyr/köpt hästar av:D


Firefox: Går lungt, mjuka dressyrpass för att få henne sinnesställd. Ibalnd när det har varit för dåligt så får hon gå på skrittbandet istället. Eller kanske ta en liten promenad. Hon har skött sig väldigt bra, och mitt mål är att jobba så att hon får helt fria rörelser och kommer med bakbenen ordenligt. Så hon går i låg form altid på dressyrpassen. Dessutom har jag börjar veriera gonom att hoppa ute med henne! det är mycket roligare än att hoppa inna och bana med läbbiga färgglada höga hinder! hon försöker att dra iväg och hoppa i fläng vilket inte glädjer mig så mycket. 

>Privatlektioner


Pix: Fortsätter att skritta henne tjugo minuter per dag, max tre gånger. Så jag går två promenader med henne och sen ett longeringspass eller lydnadsövningar- eftersom att hon fortfarande går helt orent. Hon får gå i sjukhage nu och är en glad häst för det. Eftersom vintern börjar närma sig vill jag få henne frisk så fort som möljligt. Ibland får hon även på på bandet.


Cassa: Har också blivit halt. Hon får gå i sjukhage, longeras och promenader- hon går lite orent men inte så farligt. Hon ska betäckas av någon svensk ridponny som passar henne. 


Winnie: Har ridit ca två pass per dag med henne, ena har varit dressyr och andra har varit antingen skittmarskinen eller ett tur i skogen. Har även börjar småhoppa henne lite i skogen och tränar hennes färdigheter i löshoppning. Har ännu bara löshoppat henne 1m med hen kommer att bli mera. Hon har börjar lära känna mig bättre och även rutinerna här. 


 



Här kom alltså lite uppdatering


Kram O

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards