LuftLycka

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Olivia - 5 november 2012 20:57

Har haft balansering. Sa lite fel. Tränaren som jag har i det jag kallade Western, rider mest dressyr men rider också en slags western när man har rörelser. ? Gjorde några piaffer och samlade ihop henne, och några framdelsvändningar.

Sen så travade jag ihop henne, min ridlärare tog och höll i tränset. Jag fick alltså sköta drivningen och han styrningen. Hon försökte sakta av till skritt men jag hade sporrar och ett spö. Så jag la spöt på baken så hon kände det- alltså förstod att hon skulle fortsätta i samma gångare, vinklade skänklarna- så att hon verkligen förstod.

Sen höll han bara i, så att jag skötte styrningen. Tillslut stod han bara där.


Duktig ponny.-)

Kram O

Av Olivia - 5 november 2012 20:38

Red ett lära känna pass ( jag har inte ridit dressyr på henne förut) Började att skritta fram ute, travade och red lätt på en låg och lång form. Så att hon verkligen lyfte upp sig själv.

Så jag skrittade efter 15 min till banan och arbetade. Jobbade i en hög form, hon var verkligen lätt på handen, hängde inte alls. Testa skänkelvikningar, slutor och öppnor.

Tillslut la jag en sne upphöjd bom på Max 30cm och hade på stora mittvolten. Galopp hoppade vi över den och jobbade på teknik. Fattade galopp några meter innan. Tillslut travade jag av och skrittade av henne. Dressyrsadel och färgen får vi se på bilden:-)

Av Olivia - 5 november 2012 18:02

Winnie fick 2 pass. Ett ute i skogen en halvtimma. Vi var seriösa och hoppade lite. Bara 30 cm, så jag såg hur hon var. Hade en lärare.

Hon var pigg och glad men drog inte vilket var bra. Sötisen Men jag ska kanske om jag får för Rosendhal testa om några veckor en lite tävling:-)

Annars skötte hon sig. Var en äkta ponny;-S

Kram O

Av Olivia - 5 november 2012 17:45

Stackars rackarns Pixie. Som ni läste igår sprang smidiga hon rakt in i ett träd.

Så nu är hon halt på vänster fram. Veterinären sa att jag kunde promenader henne 15 min Max tio grr per dag. Idag gick det inte och han sa att jag bara skulle gå om hon stödde på benet. Det gjorde hon inte så jag lät henne beta 15 min och ryktade henne 15 min. När hon betade så hämtade jag två grenar som jag delade på hälften och la i hästarnas boxar. Så att de har något att göra när de står inte. Det var också fått svåra hönät att fixa med på natten. Drygt 4 cm stora mellanrum. Låter mer än vad det är. Pinnen är till för att tjejerna ska leka med;-)

Kram O

Av Olivia - 5 november 2012 15:59

Pix

 

 

M: Uteritt med småhinder

Ti: Tävling LA hoppning Neiwada

O: Vila skrittmarskin

To: Dressyr på böjt spår

F: Vila skrittmaskin 1h promenad 30 min

L: LB dressyr 1m hoppning

S: Promenad


M: Dressyr på vägen skänkelvikningar

T: 1m hos stall grimaskaft

O: Dressyr på vägen träning så atthon inte sticker

T: Ridbanan

F: Hackamore ute

L: Dressyr

S: Transportresa samt vila


M: Stärkande uteritt

T: Stärkande uteritt 2h

O:  Vila 

T: Simning och avancerad massage

F: Massage och uteritt

L: Massage och tävling hos Soreca Hoppning 90 cm

S: Dressyr (Western) för tränare

Firefox


M: Promenad

Ti: Dressyr LA Neiwada

O: Vila

To: Uteritt

F: Vila skrittmaskin 1h promenad 30 min

L: Mvs C:2  hos mig dressyr

S: Vila


M: Vila

T: Vila

O: Vila

T: Vila

F: Vila

L: Vila

S: Vila


M: Vila 

T: Vila Massage

O: Lugn barbakca ritt 1h

T: Simning och avancerad massage

F: Massage och klippning

L: Massage och tävling hos Soreca gångart och LA dresyr

S: Vila (Sjuk)

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards