LuftLycka

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

My Riding Instructors

Av Olivia - 29 september 2012 19:36

Hello! Idag red en ridlärare som red mina hästar idag!  Hon hette Clara! Hon är fyrtiosju år och och väldigt duktig! Så hon fick hoppa upp på mina hästar och testa dem!

 

Hon började med Cristall! Skrittade henne i en kvart och kortade sen upp tyglarna. Hon gjode som jag gör och gjorde halt några gånger från båda hållen i tio min. Hon tränade sen på vägar i en kvart och gjorde några halter plus volter! I båda varven i en väldigt hög form! Sen började hon trava fem minuter i båda varven. Skrittade i fem minuter på lång tygel och började sen trava på en runt och ställde innåt! Sen ställde hon utåt. Det gjorde hon i båda varven. Ca tjugo min. Sen skrittade hon in på A volten och fattade galopp. När det gick BRA där lät hon henne skritta och byta varv och fattade galopp igen. Först slängde hon med huvudet och bockade några gånger! Sen gick det helt OK och tillslut bra!! Hon testade också att fatta galopp på spåret. Eftersom att Cristall ibland slängtravade in i båda varven så övade det på fattningar! All galopp tog 20 min. sen travade hon av i tio minuter i båda varven och tillslut så fick jag sitta upp och hon puttade på Cristall medan jag gjode hjälper för skänkelvikning. Två gånger åt vänster och två åt höger! Den sista gången så nuddade hon bara! Det tig tjugo minuter! Två timmar och fem minuter var alltså passet, Jag vet att det var lite tjatigt med alla dressa fem, tio,femton och tjugo minuter! Men jag ville hålla reda på det!

 


Jag skriver om de andra imorgon!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia - 13 maj 2013 08:56

Jag är sjuk idag igen, men ska ändå motionera mina hästar. Så Pix kommer att longeras en timme och Firefox kommer att jobbas i dressyr i skritt och kanske trav beroende på. Hon kommer at gå mycket i en låg och lång form för att bättra på den. Pix kom...

Av Olivia - 12 maj 2013 17:54

Heej!   Ska skriva en kort uppdatering om dagen! Jag red ut med Firefo i en grupp med andra där jag travade henne och skrittade i ca en halvtimma, sedan red v in i ridhuset och galloperade någr varv. Sen så red vi av dem. Vi var i ridhuset en kva...

Av Olivia - 12 maj 2013 17:54

Heej!   Ska skriva en kort uppdatering om dagen! Jag red ut med Firefo i en grupp med andra där jag travade henne och skrittade i ca en halvtimma, sedan red v in i ridhuset och galloperade någr varv. Sen så red vi av dem. Vi var i ridhuset en kva...

Av Olivia - 12 maj 2013 15:47

Stallpollen har ordnat tävling och jag ville testa att se om Pix kan något om tävlingar efter vintern XD hon har fått gå i hagen med Firefox och haft mycket vila. Det har Firefox också dessvärre. Men man ska inte tvinga sig själv. Jag tog 60 cm fö...

Av Olivia - 7 maj 2013 13:35

hjälm    Pix     Pix sliter och drar så mycket när man väl visar att hon ska ut från hagen nu på våren. Så jag har grimma på henne av dtt här slaget. Men jag sättr på denna gimma och försöker ha den nu ett tag som symbol för v...

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards