LuftLycka

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Olivia - 3 januari 2013 13:24

Idag snöade det IGEN, efter att i tre dagar ha smält bort tillräckligt började det. Iallafall så tar hästarna det ganska lugnt nu på vintern. De får gå i skritten ibland och rids varannan dag. Av två skäl: Dels hinner/orkar jag inte och så låter jag dem ta vara på vintern. Men de har börjat tröttna på att knappt bli ridna och jag står inför ett val. Jag måste ta bort en av hästarna minst. Firefox är min stjärna som jag Inte säljer, så hon stannar. Det är Pixie och Kakan det står mellan. Pixie har inte riktigt klickat på men hon är en otrolig tävlingshäst. Nackdelen är att jag inte har fått bilder på henne som jag behöver. Cupcake klickar det ordentligt med, men jag kommer inte kunna tävla henne på länge och hon behöver massor av tid. Dessutom är jag för stor för henne. Cassa och fölet ska säljas vilket är bestämt.
Jaja, nu berättar jag lite om dagens ridpass! På lilla Kakan skrittade jag fram 10 minuter och travade några gånger minuter åt gången, innan vi lekteed is. Det brukar komma en stor pöl i en av hagarna på vintern där det brukar bli is på. Nu är det inget vatten under så vi gick och spräckte isen lite. Sen så galopperade vi så samlat som möjligt på vägen och med vikten försökte jag se till att få henne att sakta mer så mycket som möjligt. Jag gjorde små skänkelvikningar så att hon inte kunde sticka och i slutet gick hon roligt fint. Så vi testade lite i ridhuset och tog av ridtäcket. Tränade alla gångarterna på volterna och tränade. Några skänkelvikningar kom också med. I slutet hoppade vi ett hinder på 30 cm som belöning för hennes goda uppförande.

Kram O

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards