LuftLycka

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Cavaljatti, markarbete, bommar eller vad ma nu kallar de xD

Av Olivia - 23 november 2012 16:29

Hade lite bommar med Firefox idag som rubriken avslöjar        

Här har jag en bild! En ljusare sida och en THE DARK SIDE. Så att jag ska kunna säga tex på den ljusa sidan gjorde  jag en galoppfattning eller nåt sånt.  

 


Värmde upp i skogen med alla fem gångarter, inklusive snabb pass haha!   Övningen var ju till för att hon skulle veta vart hon satte fötterna! Sen så skrittade jag lite så att hon fick vänja sig vid miljön, nu kommer jag på att jag borde ha satt nummer vid bommarna. Började vid hindet högst upp i hörnet på den ljusa sidan och skrittade över. Sen töltade jag långsamt över också. Fokuserade ej på formen i tölten utan lät henne titta ner. Travade sen över två gånger, på den trejde fattade jag galopp efter och tog de två galoppbommarna framför. Travade sen och tog kvartsringen av bomarna och travade över, sen fortsatte jag i tölt och kom över första bommarna igen och gjorde samma sak. Hon piggnade till ordenligt och började söka sig uppåt haha! Nej men hon gick i hög form. Sen gjorde jag " banan" igen men tog mittenbommarna och ökad trav. INGEN tölt var med nu.  Jag passade så snabbt hon kunde ett varv och travade sen långsamt på långsidan mot den ljusa sidan i sicksack mellan dem. Sen efter ett till varv i liiite mer flygande pass kortade jag upp henne och tog volten. Sötizen. Haha, Gjorde galoppombyten fick konerna på rakspåret sen och galopperade även i samma galopp så att den ibland blev förvänd. Sen tog jag alla saker i tur och ordning. 


Kram O

 
 
Alva

Alva

25 november 2012 18:01

Lät kul faktiskt!
Kolla gärna min hopptävling på www.diamondstall.n.nu/hopptavling

http://diamondstal.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia - 13 maj 2013 08:56

Jag är sjuk idag igen, men ska ändå motionera mina hästar. Så Pix kommer att longeras en timme och Firefox kommer att jobbas i dressyr i skritt och kanske trav beroende på. Hon kommer at gå mycket i en låg och lång form för att bättra på den. Pix kom...

Av Olivia - 12 maj 2013 17:54

Heej!   Ska skriva en kort uppdatering om dagen! Jag red ut med Firefo i en grupp med andra där jag travade henne och skrittade i ca en halvtimma, sedan red v in i ridhuset och galloperade någr varv. Sen så red vi av dem. Vi var i ridhuset en kva...

Av Olivia - 12 maj 2013 17:54

Heej!   Ska skriva en kort uppdatering om dagen! Jag red ut med Firefo i en grupp med andra där jag travade henne och skrittade i ca en halvtimma, sedan red v in i ridhuset och galloperade någr varv. Sen så red vi av dem. Vi var i ridhuset en kva...

Av Olivia - 12 maj 2013 15:47

Stallpollen har ordnat tävling och jag ville testa att se om Pix kan något om tävlingar efter vintern XD hon har fått gå i hagen med Firefox och haft mycket vila. Det har Firefox också dessvärre. Men man ska inte tvinga sig själv. Jag tog 60 cm fö...

Av Olivia - 7 maj 2013 13:35

hjälm    Pix     Pix sliter och drar så mycket när man väl visar att hon ska ut från hagen nu på våren. Så jag har grimma på henne av dtt här slaget. Men jag sättr på denna gimma och försöker ha den nu ett tag som symbol för v...

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards