LuftLycka

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

På marken

Av Olivia - 23 november 2012 14:40

Eftersom att jag har varit sjuk och det inte var så bra att jag red Fireox i galopp och sånt jobbade jag Winnie på marken idag! Igen. 


Först så ryktade jag av al skit och lät henne glänsa ute en timme innan jag satte på sakerna! Hade inspänningstyglar idag. Tog henne sen på en promenad, dock med väldigt löst spända hjälptyglar så att hon fick välja hur hon ville gå. Hon gick och buffade hela tiden i ryggen eller magen eftersom att hon hoppades på godis från byxfickorna.


Haha sötisen! <3 Iallafall kanske dethär blir vår sista dag tillsammans eftersom hon nog ska åka tillbaka till F :´( Inget är bestämt men jag kommer kanske att bli medryttare till henne eller/och Kakan<33

Det är ju självklart sorligt och ledset för mig:-( men det klickade inte i ridningen, däremot i skötseln klickade vi jättemycket:-( Men nu precis fick jag beskedet att Kakan kommer till mig i december en månad eller mer?:D Winnie åker 1/12:-(


Sen så longerade jag henne med all utrustning fäst och bra. Det gick bättre än förra gången, inte på frund av hjälpsakerna utan bara att hon inte var lika pigg:-D S hon travade snällt på och bilden får berätta om hur hon var;-) 




Där har vi även outfiten;-) Blått hoppschabrak, svarta benskydd fram, hoppsadel, träns och martingal i brunt. Man ser även att hon har ett litet ponnysteg haha<33 Orkar inte göra "normala" smilysar tyvvär... ställde henne lite i skritten traven och i galoppen fick han bara vara ställd innåt! duktig ponny ja! Tur att Firefox och hon tröttnade på varandra;-)

 

Sen löshoppade jag henne om man säger så, igen! Ni får banan senare, hon stackiväg nästan innan jag hann knäppa loss grimskaften, inte så smart att ha träns om man inte vill bryte hästen köke haha. Hon försökte dra iväg igen och jag hade endast bettringen att hålla kvar i, så jag fick sakta in för att inte skada henne i munnen och springa åt ett annat håll. Jag satte inte på grimskaftet ifall jag skulle tappa henne... Sen gjorde jag det fem grr innan jag tog och longerade av henne utan saker på och tillslut promenerade av i skogen.

   


Haha ser ni pilen? Sen pekar åt vilket håll hon kommer om man säger så;-) 


Fina Cupcake<33


 

 

Sen självklart bästa Winnie<333333

 

   

   

 

I slutat kunde jag tom klappa henne når hon låg ner i boxen! Aww!

Kommer att sakna henne<33

Nu kommer det stora projektet att fixa bilder på Cupkake...

 

Kram O





 
 
F

F

23 november 2012 20:03

förtsår vad du menar med svårt att konmma i riktigt bra kontakt med i ridningen... Men det är förhoppningsvis inte sista gången hon ser dig!! :)
Kram F

http://www.rosendhal.bloggplatsen.se

Olivia

23 november 2012 20:40

Ja! Jag hoppas det!:-) vi kommer nog ses;-)

Kram O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia - 13 maj 2013 08:56

Jag är sjuk idag igen, men ska ändå motionera mina hästar. Så Pix kommer att longeras en timme och Firefox kommer att jobbas i dressyr i skritt och kanske trav beroende på. Hon kommer at gå mycket i en låg och lång form för att bättra på den. Pix kom...

Av Olivia - 12 maj 2013 17:54

Heej!   Ska skriva en kort uppdatering om dagen! Jag red ut med Firefo i en grupp med andra där jag travade henne och skrittade i ca en halvtimma, sedan red v in i ridhuset och galloperade någr varv. Sen så red vi av dem. Vi var i ridhuset en kva...

Av Olivia - 12 maj 2013 17:54

Heej!   Ska skriva en kort uppdatering om dagen! Jag red ut med Firefo i en grupp med andra där jag travade henne och skrittade i ca en halvtimma, sedan red v in i ridhuset och galloperade någr varv. Sen så red vi av dem. Vi var i ridhuset en kva...

Av Olivia - 12 maj 2013 15:47

Stallpollen har ordnat tävling och jag ville testa att se om Pix kan något om tävlingar efter vintern XD hon har fått gå i hagen med Firefox och haft mycket vila. Det har Firefox också dessvärre. Men man ska inte tvinga sig själv. Jag tog 60 cm fö...

Av Olivia - 7 maj 2013 13:35

hjälm    Pix     Pix sliter och drar så mycket när man väl visar att hon ska ut från hagen nu på våren. Så jag har grimma på henne av dtt här slaget. Men jag sättr på denna gimma och försöker ha den nu ett tag som symbol för v...

Presentation

Välkommen till LuftLycka!
Jag som driver bloggen kan ni antingen kalla O eller LuftLycka. Jag har fem hästar hemme varav tre som ridhästar!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards